X

Icecat the open catalog

Re: Kieskeurig.nl en Icecat slaan de handen ineen Product content-dienstverlening overgedragen aan Icecat
Datum:
01-06-2011
Odesílatel:
Sergey Shvets
Předmět:
Re: Kieskeurig.nl en Icecat slaan de handen ineen Product content-dienstverlening overgedragen aan Icecat
Document:
Zpráva:
http://www.emerce.nl/nieuws/icecat-neemt-contentactiviteiten-kieskeurignl

Icecat neemt contentactiviteiten van Kieskeurig.nl over

NIEUWS - 31 mei 2011 18:05 Erwin Boogert
Gerelateerd aan: E-commerce ICEcat Kieskeurig Overname Vergelijkingssites Webwinkel
Icecat en Kieskeurig.nl gaan samenwerken om de productinformatie op de vergelijkingssite te verbeteren. Hiertoe neemt Icecat de Content Pro-dienst van Kieskeurig over en wordt tegelijk hofleverancier van informatie over IT-items en consumentenelektronica.

Dat maken de partijen vanochtend bekend. Icecat neemt de Content Pro-dienst over, geen editors. In feite neemt de multinational uit Nieuwegein zo de enige Nederlandse concurrent uit de markt.

Over de financiële kant van de transactie worden geen uitspraken gedaan.

Content Pro is een dienst waarbij medewerkers Kieskeurig gedetailleerde sheets maken met productinformatie over wit- en bruingoed. Die productinformatie is de basis van de vergelijkingen op de eigen site, maar sinds 2007 verkoopt de Sanoma-dochter die informatie ook aan webwinkels die dat soort specialistische data niet kunnen of willen intikken op hun sites.

Icecat is een van de drie grote spelers in de wereld op het gebied van product sheets met zeer gedetailleerde specificaties. De focus ligt daarbij op IT-producten, consumentenelektronica en doe-het-zelf-artikelen. Het bedrijf levert die data (in tachtig landen en dertig talen) aan webwinkels en prijsvergelijkers als eBay, Ciao Shopping, Amazon en Buy.com verspreidt. Die data publiceert het bedrijf gratis. Fabrikanten betalen daar sponsorgeld voor.

Directeur Martijn Hoogeveen: “De technische fundamenten voor de overgang van informatie en de samenwerking liggen er sinds begin dit jaar. Kieskeurig is verantwoordelijk voor de planning en fasering van de overgang”.

Sander ten Dam, Performance Based Director Sanoma Media, zegt: “Door de productdata van Icecat toe te voegen aan Kieskeurig.nl, zijn we in staat meer focus te leggen op het genereren van consumentenreviews en fraudebestrijding. Daarnaast kunnen we relatief makkelijk en snel groeien in ons productaanbod en geeft de meertalige dienstverlening van Icecat de mogelijkheid om Sanoma vergelijkers in andere landen mee te laten profiteren van deze overeenkomst”.

Hoogeveen focust momenteel intensief op het middensegment van de Amerikaanse en Canadese markt. Grote en heel kleine e-commercepartijen hebben hun feeds met productinformatie volgens hem wel op de orde, maar in het gat daar tussen is nog veel te winnen. De ondernemer vecht zich hiermee in op de thuismarkt van zijn twee enige internationale concurrenten, CNET van CBS en Etilize van GfK. “In Europa zijn we aan het consolideren”.

Please login to reply